maandag 26 maart 2012

Verdiepding 25- Screencasting

Je ziet ze heel vaak, de instructiefilmpjes, en nu mag ik er zelf eentje maken. Dat valt nog niet mee ! Ik heb de website van ontdekdebieb/aquabrowser gebruikt om visueel uitleg te geven hoe een boek te vinden en eventueel te reserveren. Een microfoon heb ik helaas niet, dus het blijft bij "kijken". Ik heb Screen-o-matic hiervoor gebruikt.
De uitleg op het scherm ging wel heel rap, maar toen ik aan de slag ging bleek het wel duidelijk te zijn hoe het in z'n werk gaat. In mijn vorige bericht over Mediawijsheid al een suggestie gedaan om zulke instructiefilmpjes ook op de website van de bieb te plaatsen zodat klanten thuis kunnen zien hoe een en ander in zijn werk gaat.

1 opmerking:

  1. Hoi janny, en zo simpel is het dus om een filmpje te maken. Goed gedaan, al is het wel jammer dat er geen geluid bij zit, maar dat is het probleem met Citrix. En je moet natuurlijk wel een microfoon hebben... maar het gaat er nu om dat het duidelijk wordt hoe gemakkelijk het is om een instructie te maken en dat heb jij net ook bewezen. Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen